Bilişimde çevreci yaklaşımlar

  1. Bilişim teknolojilerinin çevrenin korunmasına katkısı sizce nedir?

Bence kağıt kullanımının azalarak, dokuman ve belgelerin elektronik ortamda saklanabiliyor olması, BT nin en büyük artısıdır. Ayrıca BT nin can damarı olan elektrik tüketiminden başlayarak, kullanılan madde, materyallerin geri dönüştürülebilir olması çevreyi korumak adına yapılan diğer önemli unsurlardır. Tüketici olarak az elektrik tüketen teknolojileri tercih etmek çevrenin korunması için bizlerin üzerine düşen görevdir. İnsanların teknolojilere ayak uydurabilmesi, (ki ülkemiz bu konuda çok iyi bir durumda) verilerini elektronik ortamda saklayabilmeleri için çok önemli. E-ticaret konusu da bir diğer önemli konu. Firmalar poster, afiş, el-ilanı bastırmak yerine internet üzerinde istedikleri her türlü reklamı ve duyuruyu elektronik ortamda gerçekleştirebiliyor. Ülkemizde internet kullanımının gittikçe arttığını ancak diğer ülkelere göre çok düşük olduğunu unutmamamız ve interneti hayatımıza daha çok sokmamızın önemi burada da ortaya çıkıyor.

  1. Günümüzün en büyük sorunlarından biri de e-Atıklar. Sizce bu konuda neler yapılmalı?

Bu konuda aslında kullanılan/kullanılacak madde ve materyallerin mümkün olduğu kadar geri dönüştürülebilir olması daha az e-atık anlamına geldiğinden bu çok önemli, hatta maliyetleri belli bir seviyeye kadar arttırsa bile kabul/tercih edilmeli. Devletlerin bu konularda üretici firmaları sıkıştırması/zorlaması önemli bir unsur.

  1. Çevre faktörü, kullanıcı eğilimlerini nasıl şekillendiriyor?

Kullanıcılarda çevreye duyarlı olan ürünleri tercih ediyorlar/etmek istiyorlar. Üreticinin bu konuda alternatif ürünlerinin olması önemli bir unsur. Geri dönüşebilen, daha az elektrik tüketen ürünlerin,  muadillerine göre daha çok talep görmesi kullanıcıların da seçimlerini bu yönde yaptıklarını gösteriyor.

  1. Sizce çevreci ürünler için ne gibi teşvikler sağlanmalı?

Bence devletimizin çevrenin korunması adına daha proaktif bir yol izlemesi gerekli. Örneğin; daha az elektrik tüketen ürünlerden, muadillerine göre az daha vergi alarak (aradaki fark çok olmasa bile) tüketim cazibesi oluşturması gerekli. Üretici firma açısından bakarsak az tüketen ürün için Ar-Ge maliyetleri yeteri kadar Ar-Ge yapılmasını engelliyor.

Kaynak : http://cemguneyli.com.tr/?p=149

  1. Leave a comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: